مه رضا

ساخت وبلاگ

تاثیر انار بر سرماخوردگی 

همانطورکه می دانید سردشدن هوا ، سرما خوردگی را به دنبال دارد  وپدیدارشدن علائم سرماخوردگی درافراد ، آنها را به فکرخوردن مواد غذایی که برای بهبود این بیماری مؤثر هستند می اندازد دراین مقاله ما علاوه بر تأثیراناربرسرماخوردگی، فواید دیگراین میوه وهمچنین اطلاعاتی در مورد آن به اختصار اشاره خواهیم کرد .

آیا انار برای سرماخوردگی مضر است

مصرف انار هنگام سرماخوردگی

  ویتامین C موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از  سرماخوردگی تاثیرگذار است. ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و.... بسیارمؤثراست . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند .

شاخص ترین ویتامین های موجود درانارویتامین های گروه Bهستند

که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می شود .

دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می شود .

انار پخته برای سرماخوردگی

 

درمان سرماخوردگی با انار

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و...... را ترمیم و درمان می کند طرزپخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت 20 دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرارکنید.

فواید انار

انار برای گلو درد

 

 

 

 

 

 

درمورد فوایداین میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) اناراست که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار3 برابرچای سبزاست وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابراسترس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها می باشد .دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند .ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گرددیعنی چربی خون ودرنتیجه فشارخون راکاهش می دهد .

سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )

چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآوراست وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .

پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .

ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظربیاید .

هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می کند .

فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می تواند مؤثرباشد چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

-آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .

-خوردن انارباعث کمک به کبد می شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می شود .

-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .

-مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .

-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .

-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می باشد .

-انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثراست .

-مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

انارو درمان سرفه

انار و سرفه

شکرونشاسته راباهم ترکیب کنید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما رارفع خواهد کرد .باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب اناربهتراست وفایده بیشتری دارد وبهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه است .

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:58

چای سبز و لاغری

خواص چای سبز برای لاغری

(تاثیر چای سبز در لاغری)چای سبز یکی از نوشیدنی هایی است که خاصیت لاغری و چربی سوزی دارد .در تحقیقات انجام شده چای سبز تنها چربی سوزی است که برای بدن مضر نمی باشد و از فواید بسیاری هم برخوردار است.اگر این نوشیدنی را به درستی مصرف کنید باعث بالا بردن متابولیسم بدن شده واشتها را کاهش می دهد.محققان دریافته اند که مصرف چای سبز مقاومت بدن در هنگام ورزش را 8 تا 24 درصد بالا می برد.در برگ چای سبز ترکیبی به نام پلی فنولوجود دارد.این ماده باعث بالا بردن حرارت بدن می شودو در چربی سوزی کمک می کند.کسانی که روزانه از چای سبز استفاده می کنند خود را در مقابل بیماری های باکتریایی وهمچنین سرطان ،سکته ،بیماریهای قلبی،و بیماریها استخوان ایمن می سازند.افراد ی که تری گلیسرید خونشان بالا است چای سبز برایشان مناسب می باشد.ماده یی به نام کتچین در چای سبز وجوددارد که باعث هضم چربی ها می شود.همچنین نوشیدن 2 لیوان از این چای باعث آرا مش اعصاب شما نیز می شود و سیستم اعصاب شما را تقویت می کند .با توجه به اینکه بیشتر بیماریها از استرس به وجود می آیند شما با نوشیدن این چای می توانید از بیماریها هم در امان باشید.(چای سبز خواص)

 

طریقه مصرف چای سبز

چای سبز را چگونه دم کنیم

یک قاشق مرباخوری  چای سبز را در یک لیوان بریزید و آب جوشیده شده را به آن اضافه کنید برخلاف چای سیاه چای سبز را هنگام دم کردن روی حرارت قرار نمی دهیم.10 دقیقه به آن زمان دهید تا دم بکشد وعصاره ی آن آزاد شود .بعد آن را از صافی بگذرانید و مصرف کنید .

چای سبز با دارچین

خواص چای سبز با دارچین

بعضی از افراد از بو وطعم چای سبز خوشششان نمی آید برای این که بوی چایتان بهتر شود می توانید چند عدد چوب دارچین را نیز هنگام دم کردن چای اضافه کنید و 10 دقیقه صبر کنید وآن را میل کنید.شما با این کار از خواص گوناگون دارچین هم بهرمند می شوید که از طبع گرم برخوردار است .

چای سبز برای پوست

خواص چای سبز برای پوست

چای سبز دارای خاصیت های زیادی می باشدیکی از این خاصیتهای درمانی رساندن  شادابی  و در خشندگی به پوست می باشد .وجود انتی اکسیدانهای چای سبز پوست شما را در مقابل اشعه های زیان بار آفتاب نیز محافظت کرده واز پیری زود رس جلوگیری می کند .شما به جای شستن پوستتان با آب معمولی می توانید با چای سبز که از قبل دم کشیده وخنک شده است استفاده کنید .بعد از این کار صورت را خشک نکنید وبگذارید خودش خشک شود. این کار اگر مداومت داشته باشد جای جوش ولک ها  از بین خواهد رفت. این کار یک مرطوب کنندگی طبیعی به پوستتان است.برای درمان پف چشم می توانید از چای کیسه ای سبز استفاده کرده وبه مدت 10 دقیق دراز کشیده وچشمهایتان را بسته و آن را روی چشمتان قرار دهید تا چشمان درخشان وشادابی پیدا کنید

ماسک چای سبزبرای پوست :چای سبز را دم کرده بعد از خنک شدن 3 قاشق سس مایونز به آن اضافه کنید وروی پوست صورتتان بمالید مواظب باشید که مواد داخل چشمتان نرود . 15 الی 20 دقیقه صبر کنید.صورتتان را با آب ولرم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید ودر آخر نیز یک مرطوب کننده مناسب پوستتان را به پوستتان بمالید.

اسکراپ چای سبز وشکر برای پوست:چای سبز را با شکر مخلوط کرده وآن را روی پوستتان ماساژ دهید با این کار سلولهای مرده پوستتان از بین خواهد رفت.

ماسک چای سبز وآرد برنج:چای سبز دم کشیده وخنک شده را با مقداری آرد برنج مخلوط کنید و چند قطره آب لیمو در آن بچکانید با این کار خمیری به دست آورید آن را روی پوستتان پهن کنید و بعد از 10 دقیقه بشویید این ماسک مناسب پوستهای چرب می باشد .

چای سبز را با چی بخوریم

شما می توانید چای سبز را با مواد گونا گونی ترکیب کرده واز فواید چای سبز به همراه مواد دیگر بهره ببرید .

چای سبز با آبلیمو:یک عدد لیموی تازه را در استکان بچکانید سپس چای سبز دم کشیده را به ان اضافه کنید .وجود آنتی اکسیدان در چای سبز وآبلیمو خاصیت آن را پانصدبرابر می کندو می تواند سوخت وساز بدنتان را چند برابر کند .این نوشیدنی را صبحها می توانید استفاده کنید.

طریقه مصرف چای سبز

چای سبز و عسل:بعضی از افراد هنگام خوردن چای سبز دچار افت فشار خون می شوند که می توانند برای جلوگیری از آن چای سبز را با عسل میل نمایند ودر نتیجه هم از خاصیتهای عسل بهره برد وهم از چای سبز،چند تا از خاصیتهای چای سبز وعسل از این قرار می باشند :1-ضد سرطان2-تقویت عضلات قلب 3-آرام بخش4-انرژی زاوتقویت بدن5-سلامت دهان ودندان6-شادابی پوست7-درمان سرما خوردگی و آنفلانزا8-کمک به درمان نارسایی کبد .

طرز تهیه:یک قاشق چای سبز را در یک لیوان آب جوش ریخته 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کنید ومیل نمایید.

نکته شما می توانید برای طعم دار کردن چای سبز از نعناع،هل ،زنجبیل ،دارچین استفاده کنید وعطر وطعم خوبی به چایتان ببخشید.

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 136 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:14

چگونه تمرکز حواس داشته باشیم

قبل ازجواب دادن به این سوال که چگونه تمرکزکنیم ؟بهتراست ابتدا بدانیم تمرکزچیست ؟ وهدف ازآن چیست ؟ چون این دو، سوالات مهمی هستند که به دقت وبصورت بنیادی باید تجزیه وتحلیل شوند وبدون دانستن تعریفی کلی وهمه جانبه ازتمرکز نمی توان به مقاصد و آرمان های خود دست پیدا کرد .(چگونه تمرکز کنیم )

تمرین های افزایش تمرکز

تمرکز چیست ؟

تمرکزتعریف های متعددی دارد ولی بهترین آنها می گوید :

تمرکزروشی است که توسط آن انسان ذهن خود را پرورش می دهد تا بهترین بهره برداری را ازآن کند . چون ذهن انسان قدرت وتوانایی محدودی دارد ونمی تواند دریک لحظه به چند موضوع بپردازد .

به همین دلیل با تمرکزروی یک موضوع بازدهی وکارآمدآن بالا خواهد رفت .البته برای اینکار نیازبه ابزارهایی است که دراین مقاله به آن خواهیم پرداخت .

هدف ازتمرکز چیست ؟

ذهن انسان متلاطم است وناآرام وهمانطور که می دانید با داشتن چنین آشفتگی ذهنی ، انسان نمی تواند ازتوانایی ذهنی خود به نحو احسن بهره کامل ومفید را ببرد وحتی ممکن است سلامت وتندرستی او نیزبه خطربیافتد پس درواقع هدف انسان از تمرکز دروهله اول غلبه برنوعی کمبود و مشکل برای بهتر زیستن است .

راههای تمرکز :روش های مختلفی برای تمرکز وجوددارد ولی وجه مشترک تمامی روش ها دریک کلمه خلاصه می شود وآن کلمه تمرین است . تمرین وممارست به معنی تکرار یک عمل به صورت متناوب می باشد .

راه های افزایش تمرکز حواس

چگونه تمرکز خود را افزایش دهیم

(راه های تمرکز ) درمطالب زیرتوصیه های مفید وکارآمدی برای کمک به افزایش قدرت تمرکز وکاهش آشفتگی ذهن عنوان شده است . که آنها عبارتند از :

الف- انتخاب محیط مناسب برای انجام کارمورد نظرخود .

ب- کنترل وتحت فرمان گرفتن افکار خود . یعنی اینکه شما نباید اجازه ورود افکاربی ربط و غیرمربوط را به ذهنتان بدهید بالطبع با انجام این کار باعث افزایش تمرکز خود می شوید .

ج- برنامه ریزی و زمان بندی مشخص داشتن برای انجام کارهای خود .

چون این کار باعث ایجاد یک نوع تعادل بین زمان کارو زمان تفریح می شود ونتیجه ان رسیدن به یک نوع آرامش ذهنی است وقدرت ذهن دراین حالت برای مقابله با مسایل آشفته کننده بیشتر می شود .

چ-هرگزنباید فکرهای منفی کرد( منظورنداشتن اعتماد به نفس است )یعنی اینکه نباید به خودتان تلقین کنید که نمی توانید تمرکزکنید .این فکرهای منفی تمرکز رابرای شما سخت می کند زیرا شما با این کار ذهن خود را روی عدم توانایی خود متمرکز می کنید .

ح- هرگز کارهای مختلف را دریک زمان انجام ندهید . یعنی ابتدا یک کار را به اتمام برسانید وسپس به کار بعدی بپردازید .

خ-محیط کارخودرا ازوجود هرنوع صوت وصدا یی اضافی پاک کنید چون تمرکز رادرشما به شدت مختل می کند .

د-ورزش متعادل ورژیم غذایی مناسب نیز در افزایش قدرت تمرکزنقش بسیار مهمی دارند  ومواد غذایی همچون : سبزیجات ومیوه جات تازه و مغزخشکباروویتامین Eازجمله مواد مغذی ومفید برای بهبود تمرکزمی باشند.

ذ- تردید داشتن روی کاری که قراراست انجام دهید تمرکزشمارا ازبین می برد پس به کاری که می کنید ووظیفه ای که برعهده دارید ایمان داشته باشید وآن را خوب درک کنید .

ر- کاری که قراراست روی آن تمرکزبه عمل آورید به تعویق نیاندازید ودرزمان برنامه ریزی شده خود انجام دهید .

ز- درطول 24 ساعت شبانه روز ، زمان هایی را که بیشترین بازدهی را دارید را انتخاب کنید .البته این زمان درافراد مختلف متفاوت است پس بنابراین باید تلاش کنید تا ساعتی را که شما درآن بازده کاری بیشتری دارید را پیدا کنید وکارهای دشوارتروغیر جذاب را درآن زمان انجام دهید .

ودرآخرآرام بودن،منظم بودن ،صبوربودن،وخواب کافی هم ازدیگرعواملی هستند که دربالا بردن قدرت تمرکز شما نقش بسزایی دارند.( تمرین تمرکز)

چگونه موقع درس خواندن خسته نشویم

راه های افزایش تمرکز در درس خواندن

همه ما می دانیم که خواندن کتاب درساعت های طولانی باعث خستگی انسان میشود وباعث پایین آمدن بازدهی ما میشود برای جلوگیری ازاین اتفاق ما بایستی مواردی را رعایت کنیم تا پیرواین مسئله انرژی بیشتری به بدن ما برسد ودرنتیجه کمترخسته شویم ازانجا که بدن ما سوخت موردنیازش را برای تولید انرژی ازطریق جذب مواد مغذی مانندچربی،پروتئین،کربوهیدراتها وقند تامین می کند به همین دلیل اگرما بتوانیم نوع ونحوه غذا خوردنمان رادرست کنیم یعنی این که دراین کارموفق شده ایم .

مطالب زیربه شما آموزش می دهد که چه طوربا دریافت کمترین سوخت بیشترین انرژی راداشته باشید.

یکی ازاین موارد این است که شما باید بدانید که بدن شما نیازی به برنامه غذایی ازپیش تعیین شده ندارد یعنی شما خود صاحب اختیارید که با توجه به فعالیت بدنی روزانه تان حجم وعده های غذایی تان را کم یا زیاد کنید دومین مورد این است که شما نباید هیچ وعده غذایی را حذف کنید چون این کارنتیجه عکس به شما میدهد بلکه کارصحیح این است که شما روزی 5 وعده غذا بخورید حتی اگریکی،دوتا ازاین وعده ها انواع میوه یا یک لیوان شیر یا سالاد باشد .

سومین نکته دقت دردریافت کالری مورد نیاز بدن است چون با توجه به سن ،جنس ،وفعالیت روزانه ،مقدار آن درافراد مختلف ، متفاوت است درضمن باید به تدریج ازصبح تا شب وارد بدن بشود نه بصورت نامتناسب ویکهو .

نکته بعدی مربوط به کسانی است که اضافه وزن دارند این افراد نباید درکم کردن وزن خود عجله کنند چون این کارباعث کم شدن ناگهانی انرژی دریافتی ودرنتیجه خستگی و بی حوصلگی  وعصبی شدن افراد می شود کم کردن هفته ای یک درصد ازوزن معقولانه است وفراموش نکنید که همیشه به اندازه نیاز بدن باید انرژی دریافت کنید تا سالم بمانید  

نکته آخری که باید متذکرشویم مفصل خوردن صبحانه وورزش کردن میباشد که انجام این دومورد نیزازاهمیت خاصی برخوردار است .                                         

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:14

شناخت شخصیت خود

انسانها از نظر شخصیتی به سه گروه تقسیم می شوند :

  • حالت من کودک (child ego stago)

  • حالت من والد (parent ego stage)
  • حالت من بالغ (ego stage adult )

حالت اول :حالت من کودک :هنگامی که یه بچه به دنیا می آید نیازهایی دارد وهمچنین احساساسهایی که برای براورده کردن آنها رفتارهایی را بروز می دهد برای مثال وقتی خوابش می اید گریه می کند .ویا وقتی تمام نیزهای او براورده می شود می خندد.این حالت از شخصیت  فقط برای لذتها و واحساسات می باشد .این بخش تا بزرگسالی به نوعی  ادامه خواهد داشت .

3 خصوصیت کلی (حالت من کودک )به این شرح می باشند:الف –در لذت بردن سیری ندارد.ب-آینده نگر نیست .ج-به هیچ عنوان از خواسته هایش نمی گذرد.

این نوع شخصیت کاری را که می خواهد انجام می دهد بدون در نظر گرفتن عواقب آن واز خاصیت های این حالت من (کنجکاوی ،خلاقیت ،علاقه به فهمیدن ،)در این حالت فرد میلی به قبول کردن و رعایت قید وبندها و دین و قانون را ندارد..............

حالت دوم :حالت من والد :هنگامیکه فرد در پنج سال اول زندگی از طرف پدر و مادر امر ونهی می شود و چیزهایی که به او آموخته می شود در ذهن او می ماند ودر بزرگسالی قسمتی از شخصیت فرد می شود .این قسمت از شخصیت دارای تعصب و خشکی که رفتارهای انظبا طی و قانون مدار را در نظر می گیرد.حالت والد به دو قسمت والد مستبد ووالد مهربان تقسیم می شود .

حالت سوم :حات من بالغ این قسمت از شخصیت را می توان مغز شخصیت نام برد . این قسمت از شخصیت :تجزیه وتحلیل انجام میدهد.به آینده فکر می کند .میان احساسات و عقل در فرد تعادل ایجاد می کند .کارهای دو قسممت کودک ووالد را منظم می کند .

*شخصیتی کامل است که این سه بخش به طور متعادل در آن وجود داشته باشد (کودک ،والد،بالغ)این را هم باید دانست که اگر حالت من کودک آزرده شود ویا از بین برود فرد دیگر از چیزی لذت نمی برد وبه افسردگی دچار می شود .نابود شدن یکی از این حالتها در انسان موجب اختلال می شود. (چگونه شخصیت خود را بشناسیم )

شناخت شخصیت از روی چهره

شناخت شخصیت افراد

تغییرات چهره می تواند بیانگر احساسات طرف مقابلمان باشد از این رو بادر ک این مطلب می توان به شناختن شخصیت دیگران در یک نگاه پرداخت.

صورت های مستطیلی : این افراد صبورهستند و کارهایشان را نیمه کاره رها نمی کنند و تا آخر انجامش می دهند معمولا با صبر وتحمل هستند .

صورتهای مربعی :افراد با این نوع صورت سخت کوش هستند .داشتن استقلال را دوست دارند وبرای رسیدن به هدفشان از سخت کوشی بالایی برخوردارند

صورتهای پهن:این افراد بسیار مهربان هستند جزو افراد درس خوان و روشنفکرانند.

صورتهای گرد :شاد وپر انرزی هستند وبسار خنده رو

پیشانی شناسی

کسانی که پیشانی های بیرون زده دارند مبتکر هستند این افراد در کار وزندگی مبتکرانه عمل می کنند .

افرادی که بالای ابرویشان استخوانی برامده دارند منظم و قاطع هستند

پیشانی های صاف و بدون گره فکرهای منظم دارند .

پیشانیهای چروک این افراد این افراد سریع پریشان می شوند وسریع هیجان زده و دارای احساسات زیاد هستند.

 

شخصیت گروه خونی

  1. گروه خونی o:این افراد بیشتر گوشت خوارند ودستگاه هاضمه شان قوی می باشد .خود را به راحتی با محیط تطبیق می دهند .این گروه اولین افراد ی بوده اند که وارد کره ی زمین شدند .با انجام ورزشهای سنگین آرامش می گیرندعلت آن هم این است که اجداد آنان از راه شکار و کارهای سخت بدنی امرار معاش می کرده اند. هدفمند،پرحرف،سیاستمدار
  2. گروه خونی B :این گروه از دستگاه دفاعی قویی برخوردارند ودر مقابل استرسها به خوبی مقابله می کنند این افراد در فعالیتهای فیزیکی و مغزی تعادل ایجاد می کنند . نظرات دیگران را به راحتی در ک می کنند رک هستند،دارای پشتکار زیاد،غیر قابل پیش بینی،این افراد راز دار نیستند.
  3. گروه خونی A:این گروه خونی مقابل گروه خونی O می باشد .و این گروه در بعضی از حالات به گروه B شبیه هستند.افراد آرام ومنظم وتودار وخودخواه ومشکل پسند می باشند .
  4. گروه خونی AB:افرادی مهربان،خوش اخلاق ،آرام ،آنها مردم را زیاد نصیحت می کنند واز کمک به دیگران کم نمی گذارند.افرادی حسابگر و محافظه کار هستند.

شناخت شخصیت از روی دست خط

کسانی که هنگام نوشتن از صفحه خارج می شوند افرادی برون گرا ،پر جنب وجوش هستند .

کسانی که موقع نوشتن هر دفعه به سمت راست می روند برعکس افراد بالا افرادی درون گرا هستند .

کسانی که ازدو طرف کاغذ حاشیه قرار می دهند افراد ترسو ومحتاط هستند و خود را تنها حس می کنند .

کسانی که خیلی حاشیه می گذارند و وسط کاغذ می نویسند افرادی بزرگ منش هستند مثل شاعرها

افرادی که جایی از کاغذ را باقی نمی گذارند و در همه جای آن می نویسند خسیس هستند .

کسانی که خیلی بزرگ  وزیبا می نویسند افرادی مهربان و با عواطف زیاد هستند .

کسانی که درشت درشت وبا فاصله می نویسند تنبل هستند .

افرادی که ریز و بهم چسبیده می نویسند حسابگر و صرفه جوی هستند .

افرادی که خودکار را زیاد فشار می دهند افرادی با تنش های عصبی و تحت فشار هستند .

 

 

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:14

تاثیر انار بر سرماخوردگی 

همانطورکه می دانید سردشدن هوا ، سرما خوردگی را به دنبال دارد  وپدیدارشدن علائم سرماخوردگی درافراد ، آنها را به فکرخوردن مواد غذایی که برای بهبود این بیماری مؤثر هستند می اندازد دراین مقاله ما علاوه بر تأثیراناربرسرماخوردگی، فواید دیگراین میوه وهمچنین اطلاعاتی در مورد آن به اختصار اشاره خواهیم کرد .

آیا انار برای سرماخوردگی مضر است

مصرف انار هنگام سرماخوردگی

  ویتامین C موجود در اناربرای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از  سرماخوردگی تاثیرگذار است. ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری ازکم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، وکاهش فشارخون و.... بسیارمؤثراست . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند .

شاخص ترین ویتامین های موجود درانارویتامین های گروه Bهستند

که درواکنش ها ی شیمیایی بدن نقش بسیار مهمی دارند و ویتامین B1 ازاین گروه که درجلوگیری ازبیماری های عصبی بسیارحائزاهمیت است ووجود پلی فنولیک ، اسید الاژیک ،وآنتی هیستامین (رنگدانه های موجود درانار )باعث جلوگیری ازسرطان سینه درزنان وپروستات درمردان می شود .

دارای آنتی اکسیدان بسیاربالایی است وازاین رو به سیستم دفاعی بدن نیز کمک می کند وخوردن آن با هسته درافرادی که ناراحتی گوارشی ندارند توصیه می شود .

انار پخته برای سرماخوردگی

 

درمان سرماخوردگی با انار

با پختن انارآنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،وعفونت های ریه ها و...... را ترمیم و درمان می کند طرزپخت وتهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت 20 دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست 3 شب این کاررا تکرارکنید.

فواید انار

انار برای گلو درد

 

 

 

 

 

 

درمورد فوایداین میوه بهشتی بزرگان ومحققان بسیارصحبت کرده اند که دراینجا به چندین مورد آن می پردازیم .اول خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی ) اناراست که قبلا هم به آن اشاره کردیم آنتی اکسیدان انار3 برابرچای سبزاست وهمانطورکه می دانید وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت از بدن دربرابراسترس ها ، وآلودگی های شیمیایی ،ومقابله با انواع سرطان ها می باشد .دوم اینکه انارجلوی مسدود شدن رگ ها ودرنتیجه بیماری قبلی را می گیرد به این صورت که ازاکسیده شدن LDL (چربی بد خون )جلوگیری می کند .ومانع ازچسبیدن پلاکت های خونی به هم ولخته شدن خون می گرددیعنی چربی خون ودرنتیجه فشارخون راکاهش می دهد .

سوم اینکه اناربه زیبایی پوست کمک کرده وازسرطان پوست جلوگیری می کند (مقابله با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست برخورد می کنند وآنها راتخریب می کنند )

چهارم اینکه انار جزء میوه های ادرارآوراست وکلیه را فعال کرده وبی نظمی واختلال درآن راکاهش می دهد .

پنجم اینکه اناربیماری های عفونی رااز بدن دورمی کند وآب این میوه دررفع تشنگی موثر است ودردرمان تب وگلودرد بسیار سودمند است .

ششمین فایده انار این است که هسته آن ازپیرشدن پوست محافظت می کند ومصرف منظم آن باعث می شود که انسان حدود 5 سال جوان تر به نظربیاید .

هفتمین فایده براثرمخلوط آن با عسل بوجود می آید وخوردن آن برای گوش درد مفید است برای قوی شدن چشم وبهبود بینایی وسالم ماندن دندان وحتی لثه هم سودمند است وخوردن آب انارصدای گرفته راهم درمان می کند .

فایده هشتم ونهم مختص به زنان باردارویائسه می باشد . مصرف روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار، ازآسیب های مغزی وزایمان زودرس جلوگیری می کند وهمچنین باعث کاهش استرس وتشویش درزنان یائسه مشود مورد آخراین است که اناردرکاهش وزن هم می تواند مؤثرباشد چون درهضم غذا وانجام فعالیت های گوارشی نیزکمک کننده می باشد .

سایراطلاعات به صورت پراکنده درمورد انار:

-آب اناردارای قند مانن وماده دیگری به نام مانتین است که باعث تصفیه خون می گردد .

-خوردن انارباعث کمک به کبد می شود وچون وظیفه کبد دفع سموم بدن می باشد مصرف انار باعث تقویت آن می شود .

-مصرف آن باعث درمان اسهال هم می گردد . خستگی جسمی وعصبی راهم رفع می کند .

-مصرف انار شیرین ، شادابی وطراوت صورت رابه دنبال دارد ورنگ چهره رابازمی کند وباعث رفع لک های پوستی می گردد. ومی توان آن رابا گلپر هم ترکیب واستفاده نمود .

-مصرف آن باعث ازبین رفتن انگل های دستگاه گوارش وبیماری های عفونی می گردد .

-خوردن انار شیرین برای کسانی که یرقان دارند مفیداست وزمان خوردن آن یک ساعت قبل یا بعد ازغذا می باشد .

-انار شیرین در کاهش خارش های بدن مؤثراست .

-مصرف انارترش هم برای کسانی که زخم های دهان ودندان ویا آفت دارند هم بی تأثیر نیست به این ترتیب که روزانه انارترش راچندین مرتبه دردهان نگه داشته ومزمزه کنید وسپس بیرون بریزید.

انارو درمان سرفه

انار و سرفه

شکرونشاسته راباهم ترکیب کنید وبه آب انارشیرین بیافزایید معجونی که بوجود می آید رابنوشید خوردن این معجون درد سینه وسرفه شما رارفع خواهد کرد .باتوجه به این که این میوه غنی ازویتامین می باشد وبه علت داشتن آهن وعناصر مفید دیگر دیرهضم است البته ناگفته نماند که خوردن دانه های انار به مراتب ازخوردن آب اناربهتراست وفایده بیشتری دارد وبهترین زمان مصرف آن صبح وقبل ازصبحانه است .

مه رضا...
ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:07

  • سانتا ماریا امروز ۱۵:۳۴

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ( ۱۳ آوریل )

    از ترور پاپ ژان پل دوم تا۱۹۵۰ اولین مسابقات جهانی فرمول یک (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • بی بی کینگ امروز ۱۵:۲۹

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ( ۱۴ آوریل )

    از کشف واکسن آبله تا اختراع چشم روبوتیک (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • homer-simpson ۱۳۹۵-۰۲-۲۳ ۱۶:۴۴

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ( ۱۲ آوریل )

    از تولد مرد زرد دوست داشتنی تا دیدار فیدل کاسترو وجیمی کارتر (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • اولین مرسدس بنز ۱۳۹۵-۰۲-۲۲ ۱۹:۰۰

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ( ۱۱ آوریل )

    از تاسیس شرکت مرسدس بنز تا تولد یک میلیاردمین انسان (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • بروس لی ۱۳۹۵-۰۲-۲۱ ۱۸:۰۰

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ( ۱۰ آوریل )

    از بیماری مغزی بروس لی تا ترور جرج دبلیو بوش (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • کریستف کلمب ۱۳۹۵-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۵

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ( ۹ آوریل )

    از کشف قاره ی جدید تا ناپدید شدن هواپیمای روسی (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • سر الکس فرگوسن ۱۳۹۵-۰۲-۱۹ ۱۷:۰۶

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ( ۸ آوریل )

    از انتشار آلبوم معروف بیتلز تا خداحافظی سر الکس فرگوسن (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • استالین ۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۲:۵۳

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ( ۶ آوریل )

    از جنبش دانشجویان فرانسوی تا تولد جورج کلونی (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • کارل مارکس ۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۲:۴۵

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ( ۵ آوریل )

    از تولد خالق مارکسیسم تا کشف دورترین کهکشان (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • family guy ۱۳۹۵-۰۲-۱۵ ۱۲:۴۳

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ( ۴ آوریل )

    از دستگیری آلکاپون تا قرار داد ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ دلاری شبکه ی فاکس (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • تنگه هرمز ۱۳۹۵-۰۲-۱۴ ۱۶:۵۹

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ( ۳ آوریل )

    از تسخیر جزیره ی هرمز به دست پرتغالی ها تا قیام افغانستان علیه بریتانیا (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • لیونل مسی ۱۳۹۵-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۰

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ( ۲ آوریل )

    از رکورد شکنی لیونل مسی تا کشته شدن بن لادن (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۳ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • باب اسفنجی ۱۳۹۵-۰۲-۱۲ ۱۰:۲۷

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ( ۱ آوریل )

    از پخش اولین قسمت باب اسفنجی تا خودکشی خانوادگی گوبلز (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • کیت و ویلیام ۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۰۸:۵۱

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ( ۲۹ آوریل )

    از مرگ آلفرد هیچکاک تا عروسی پرنس و دوشس کمبریج (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • محمد علی کلی ۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۱۲:۳۱

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۹ اردیبهشت ( ۲۸ آوریل )

    از سفر کنستانتین دوم به رم تا حمله ی طالبان به انتخابات پاکستان (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۹ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • تخلیه شهر ۱۳۹۵-۰۲-۰۸ ۲۳:۰۰

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۸ اردیبهشت ( ۲۷ آوریل )

    از بازگشت آپولو ۱۶ تا نخست وزیری مصدق (تصاویر)

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۸ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • رونالد ریگان ۱۳۹۵-۰۲-۰۷ ۱۶:۳۰

    وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۷ اردیبهشت ( ۲۶ آوریل )

    (تصاویر) از انفجار هسته ای در چرنوبیل تا دستگیری مارادونا

    ساعت ۲۴- وقایع مهم تاریخی در تاریخ ۷ اردیبهشت را با هم مرور می کنیم.

  • مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 125 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:28

    چگونه تمرکز حواس داشته باشیم

    قبل ازجواب دادن به این سوال که چگونه تمرکزکنیم ؟بهتراست ابتدا بدانیم تمرکزچیست ؟ وهدف ازآن چیست ؟ چون این دو، سوالات مهمی هستند که به دقت وبصورت بنیادی باید تجزیه وتحلیل شوند وبدون دانستن تعریفی کلی وهمه جانبه ازتمرکز نمی توان به مقاصد و آرمان های خود دست پیدا کرد .(چگونه تمرکز کنیم )

    تمرین های افزایش تمرکز

    تمرکز چیست ؟

    تمرکزتعریف های متعددی دارد ولی بهترین آنها می گوید :

    تمرکزروشی است که توسط آن انسان ذهن خود را پرورش می دهد تا بهترین بهره برداری را ازآن کند . چون ذهن انسان قدرت وتوانایی محدودی دارد ونمی تواند دریک لحظه به چند موضوع بپردازد .

    به همین دلیل با تمرکزروی یک موضوع بازدهی وکارآمدآن بالا خواهد رفت .البته برای اینکار نیازبه ابزارهایی است که دراین مقاله به آن خواهیم پرداخت .

    هدف ازتمرکز چیست ؟

    ذهن انسان متلاطم است وناآرام وهمانطور که می دانید با داشتن چنین آشفتگی ذهنی ، انسان نمی تواند ازتوانایی ذهنی خود به نحو احسن بهره کامل ومفید را ببرد وحتی ممکن است سلامت وتندرستی او نیزبه خطربیافتد پس درواقع هدف انسان از تمرکز دروهله اول غلبه برنوعی کمبود و مشکل برای بهتر زیستن است .

    راههای تمرکز :روش های مختلفی برای تمرکز وجوددارد ولی وجه مشترک تمامی روش ها دریک کلمه خلاصه می شود وآن کلمه تمرین است . تمرین وممارست به معنی تکرار یک عمل به صورت متناوب می باشد .

    راه های افزایش تمرکز حواس

    چگونه تمرکز خود را افزایش دهیم

    (راه های تمرکز ) درمطالب زیرتوصیه های مفید وکارآمدی برای کمک به افزایش قدرت تمرکز وکاهش آشفتگی ذهن عنوان شده است . که آنها عبارتند از :

    الف- انتخاب محیط مناسب برای انجام کارمورد نظرخود .

    ب- کنترل وتحت فرمان گرفتن افکار خود . یعنی اینکه شما نباید اجازه ورود افکاربی ربط و غیرمربوط را به ذهنتان بدهید بالطبع با انجام این کار باعث افزایش تمرکز خود می شوید .

    ج- برنامه ریزی و زمان بندی مشخص داشتن برای انجام کارهای خود .

    چون این کار باعث ایجاد یک نوع تعادل بین زمان کارو زمان تفریح می شود ونتیجه ان رسیدن به یک نوع آرامش ذهنی است وقدرت ذهن دراین حالت برای مقابله با مسایل آشفته کننده بیشتر می شود .

    چ-هرگزنباید فکرهای منفی کرد( منظورنداشتن اعتماد به نفس است )یعنی اینکه نباید به خودتان تلقین کنید که نمی توانید تمرکزکنید .این فکرهای منفی تمرکز رابرای شما سخت می کند زیرا شما با این کار ذهن خود را روی عدم توانایی خود متمرکز می کنید .

    ح- هرگز کارهای مختلف را دریک زمان انجام ندهید . یعنی ابتدا یک کار را به اتمام برسانید وسپس به کار بعدی بپردازید .

    خ-محیط کارخودرا ازوجود هرنوع صوت وصدا یی اضافی پاک کنید چون تمرکز رادرشما به شدت مختل می کند .

    د-ورزش متعادل ورژیم غذایی مناسب نیز در افزایش قدرت تمرکزنقش بسیار مهمی دارند  ومواد غذایی همچون : سبزیجات ومیوه جات تازه و مغزخشکباروویتامین Eازجمله مواد مغذی ومفید برای بهبود تمرکزمی باشند.

    ذ- تردید داشتن روی کاری که قراراست انجام دهید تمرکزشمارا ازبین می برد پس به کاری که می کنید ووظیفه ای که برعهده دارید ایمان داشته باشید وآن را خوب درک کنید .

    ر- کاری که قراراست روی آن تمرکزبه عمل آورید به تعویق نیاندازید ودرزمان برنامه ریزی شده خود انجام دهید .

    ز- درطول 24 ساعت شبانه روز ، زمان هایی را که بیشترین بازدهی را دارید را انتخاب کنید .البته این زمان درافراد مختلف متفاوت است پس بنابراین باید تلاش کنید تا ساعتی را که شما درآن بازده کاری بیشتری دارید را پیدا کنید وکارهای دشوارتروغیر جذاب را درآن زمان انجام دهید .

    ودرآخرآرام بودن،منظم بودن ،صبوربودن،وخواب کافی هم ازدیگرعواملی هستند که دربالا بردن قدرت تمرکز شما نقش بسزایی دارند.( تمرین تمرکز)

    چگونه موقع درس خواندن خسته نشویم

    راه های افزایش تمرکز در درس خواندن

    همه ما می دانیم که خواندن کتاب درساعت های طولانی باعث خستگی انسان میشود وباعث پایین آمدن بازدهی ما میشود برای جلوگیری ازاین اتفاق ما بایستی مواردی را رعایت کنیم تا پیرواین مسئله انرژی بیشتری به بدن ما برسد ودرنتیجه کمترخسته شویم ازانجا که بدن ما سوخت موردنیازش را برای تولید انرژی ازطریق جذب مواد مغذی مانندچربی،پروتئین،کربوهیدراتها وقند تامین می کند به همین دلیل اگرما بتوانیم نوع ونحوه غذا خوردنمان رادرست کنیم یعنی این که دراین کارموفق شده ایم .

    مطالب زیربه شما آموزش می دهد که چه طوربا دریافت کمترین سوخت بیشترین انرژی راداشته باشید.

    یکی ازاین موارد این است که شما باید بدانید که بدن شما نیازی به برنامه غذایی ازپیش تعیین شده ندارد یعنی شما خود صاحب اختیارید که با توجه به فعالیت بدنی روزانه تان حجم وعده های غذایی تان را کم یا زیاد کنید دومین مورد این است که شما نباید هیچ وعده غذایی را حذف کنید چون این کارنتیجه عکس به شما میدهد بلکه کارصحیح این است که شما روزی 5 وعده غذا بخورید حتی اگریکی،دوتا ازاین وعده ها انواع میوه یا یک لیوان شیر یا سالاد باشد .

    سومین نکته دقت دردریافت کالری مورد نیاز بدن است چون با توجه به سن ،جنس ،وفعالیت روزانه ،مقدار آن درافراد مختلف ، متفاوت است درضمن باید به تدریج ازصبح تا شب وارد بدن بشود نه بصورت نامتناسب ویکهو .

    نکته بعدی مربوط به کسانی است که اضافه وزن دارند این افراد نباید درکم کردن وزن خود عجله کنند چون این کارباعث کم شدن ناگهانی انرژی دریافتی ودرنتیجه خستگی و بی حوصلگی  وعصبی شدن افراد می شود کم کردن هفته ای یک درصد ازوزن معقولانه است وفراموش نکنید که همیشه به اندازه نیاز بدن باید انرژی دریافت کنید تا سالم بمانید  

    نکته آخری که باید متذکرشویم مفصل خوردن صبحانه وورزش کردن میباشد که انجام این دومورد نیزازاهمیت خاصی برخوردار است .                                         

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 137 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:45

    شناخت شخصیت خود

    انسانها از نظر شخصیتی به سه گروه تقسیم می شوند :

    • حالت من کودک (child ego stago)

    • حالت من والد (parent ego stage)
    • حالت من بالغ (ego stage adult )

    حالت اول :حالت من کودک :هنگامی که یه بچه به دنیا می آید نیازهایی دارد وهمچنین احساساسهایی که برای براورده کردن آنها رفتارهایی را بروز می دهد برای مثال وقتی خوابش می اید گریه می کند .ویا وقتی تمام نیزهای او براورده می شود می خندد.این حالت از شخصیت  فقط برای لذتها و واحساسات می باشد .این بخش تا بزرگسالی به نوعی  ادامه خواهد داشت .

    3 خصوصیت کلی (حالت من کودک )به این شرح می باشند:الف –در لذت بردن سیری ندارد.ب-آینده نگر نیست .ج-به هیچ عنوان از خواسته هایش نمی گذرد.

    این نوع شخصیت کاری را که می خواهد انجام می دهد بدون در نظر گرفتن عواقب آن واز خاصیت های این حالت من (کنجکاوی ،خلاقیت ،علاقه به فهمیدن ،)در این حالت فرد میلی به قبول کردن و رعایت قید وبندها و دین و قانون را ندارد..............

    حالت دوم :حالت من والد :هنگامیکه فرد در پنج سال اول زندگی از طرف پدر و مادر امر ونهی می شود و چیزهایی که به او آموخته می شود در ذهن او می ماند ودر بزرگسالی قسمتی از شخصیت فرد می شود .این قسمت از شخصیت دارای تعصب و خشکی که رفتارهای انظبا طی و قانون مدار را در نظر می گیرد.حالت والد به دو قسمت والد مستبد ووالد مهربان تقسیم می شود .

    حالت سوم :حات من بالغ این قسمت از شخصیت را می توان مغز شخصیت نام برد . این قسمت از شخصیت :تجزیه وتحلیل انجام میدهد.به آینده فکر می کند .میان احساسات و عقل در فرد تعادل ایجاد می کند .کارهای دو قسممت کودک ووالد را منظم می کند .

    *شخصیتی کامل است که این سه بخش به طور متعادل در آن وجود داشته باشد (کودک ،والد،بالغ)این را هم باید دانست که اگر حالت من کودک آزرده شود ویا از بین برود فرد دیگر از چیزی لذت نمی برد وبه افسردگی دچار می شود .نابود شدن یکی از این حالتها در انسان موجب اختلال می شود. (چگونه شخصیت خود را بشناسیم )

    شناخت شخصیت از روی چهره

    شناخت شخصیت افراد

    تغییرات چهره می تواند بیانگر احساسات طرف مقابلمان باشد از این رو بادر ک این مطلب می توان به شناختن شخصیت دیگران در یک نگاه پرداخت.

    صورت های مستطیلی : این افراد صبورهستند و کارهایشان را نیمه کاره رها نمی کنند و تا آخر انجامش می دهند معمولا با صبر وتحمل هستند .

    صورتهای مربعی :افراد با این نوع صورت سخت کوش هستند .داشتن استقلال را دوست دارند وبرای رسیدن به هدفشان از سخت کوشی بالایی برخوردارند

    صورتهای پهن:این افراد بسیار مهربان هستند جزو افراد درس خوان و روشنفکرانند.

    صورتهای گرد :شاد وپر انرزی هستند وبسار خنده رو

    پیشانی شناسی

    کسانی که پیشانی های بیرون زده دارند مبتکر هستند این افراد در کار وزندگی مبتکرانه عمل می کنند .

    افرادی که بالای ابرویشان استخوانی برامده دارند منظم و قاطع هستند

    پیشانی های صاف و بدون گره فکرهای منظم دارند .

    پیشانیهای چروک این افراد این افراد سریع پریشان می شوند وسریع هیجان زده و دارای احساسات زیاد هستند.

     

    شخصیت گروه خونی

    1. گروه خونی o:این افراد بیشتر گوشت خوارند ودستگاه هاضمه شان قوی می باشد .خود را به راحتی با محیط تطبیق می دهند .این گروه اولین افراد ی بوده اند که وارد کره ی زمین شدند .با انجام ورزشهای سنگین آرامش می گیرندعلت آن هم این است که اجداد آنان از راه شکار و کارهای سخت بدنی امرار معاش می کرده اند. هدفمند،پرحرف،سیاستمدار
    2. گروه خونی B :این گروه از دستگاه دفاعی قویی برخوردارند ودر مقابل استرسها به خوبی مقابله می کنند این افراد در فعالیتهای فیزیکی و مغزی تعادل ایجاد می کنند . نظرات دیگران را به راحتی در ک می کنند رک هستند،دارای پشتکار زیاد،غیر قابل پیش بینی،این افراد راز دار نیستند.
    3. گروه خونی A:این گروه خونی مقابل گروه خونی O می باشد .و این گروه در بعضی از حالات به گروه B شبیه هستند.افراد آرام ومنظم وتودار وخودخواه ومشکل پسند می باشند .
    4. گروه خونی AB:افرادی مهربان،خوش اخلاق ،آرام ،آنها مردم را زیاد نصیحت می کنند واز کمک به دیگران کم نمی گذارند.افرادی حسابگر و محافظه کار هستند.

    شناخت شخصیت از روی دست خط

    کسانی که هنگام نوشتن از صفحه خارج می شوند افرادی برون گرا ،پر جنب وجوش هستند .

    کسانی که موقع نوشتن هر دفعه به سمت راست می روند برعکس افراد بالا افرادی درون گرا هستند .

    کسانی که ازدو طرف کاغذ حاشیه قرار می دهند افراد ترسو ومحتاط هستند و خود را تنها حس می کنند .

    کسانی که خیلی حاشیه می گذارند و وسط کاغذ می نویسند افرادی بزرگ منش هستند مثل شاعرها

    افرادی که جایی از کاغذ را باقی نمی گذارند و در همه جای آن می نویسند خسیس هستند .

    کسانی که خیلی بزرگ  وزیبا می نویسند افرادی مهربان و با عواطف زیاد هستند .

    کسانی که درشت درشت وبا فاصله می نویسند تنبل هستند .

    افرادی که ریز و بهم چسبیده می نویسند حسابگر و صرفه جوی هستند .

    افرادی که خودکار را زیاد فشار می دهند افرادی با تنش های عصبی و تحت فشار هستند .

     

     

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 147 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:20

    دیروز خبری منتشر شد که چند دانشجوی پزشکی در تایلند برای قبولی در آزمون دانشگاه با بکار گیری فناوری های پیشرفته و تکنولوژی های پیچیده تلاش کردند تا سوالات را پاسخ دهند و پیروز مندانه از سالن امتحان بیرون بیایند اما مانند همه ناظران امتحانات جهان همتایان تایلندی نیز با چشمان تیز بین مچ دانشجویان خطا کار را گرفتند و این مسئله به یک رسوایی جهانی تبدیل شد و به دلیل کار سس و غیر حرفه ای این داشجویان کار برای اقراد دیگری که چنین طرح هایی داشتند در دیگر مناطق لو رفت. این داشنجویان با خرید عینک هایی که روی آن دوربین داشته و بستن ساعت های  هوشمند به کمک دوستانشان در خارج از سالن سوالات را به صورت تصویر روی دوربین برای دوستان نمایش می دادند و پاسخ را در ساعت هوشمند دریافت می کردند و این امر تا زمانی که دست ها رو نشده بود بخوبی پیش می رفت که متاسفانه یک ناظر زرنگ از این خلاف پردده برداشت و همه تلاش های خلاف کاران برای به پایان بردن ماموریت غیرممکن با فناوری های پیشرفته نقش برآب شد.

    عینک مجهز به دوربین مخفی که مورد استفاده دانشجویان خطا کار قرار گرفته بوده است. این مدارک برای محرمیت خطا کاران بکار گرفته شد و از این پس هرگونه وسایل مشابه در آزمون های دانشگاهی در این کشور ممنوع اعلام شد.در بسیاری از کشورها همراه داشتن این وسایل فناوری بالا ممنوع است.

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 207 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:20

    این زوج هندی نام فزندشان را آرمان گذاشته اند.دیجندرکائور و همسرش موهیندر سینگ جیل که در شهر حسار در جنوب هند زندگی می کنند با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی به این درمان گاه مراجعه کردند و اکنون به آرزوی خود رسیده است.سن این خانم مشخص نیست جون هیچ گواهی تولدی ندارد اما می گوید چهار یا پنج سال ا زهمسرش جوان تر است که وی گواهی تولدش به سال 1937تعلق دارد.

    برای باروری در روش ای وی اف لازم است دست‌کم سه عامل وجود داشته باشد این سه عامل شامل: تخمک سالم، اسپرم سالم و رحم و لوله‌های رحمی سالم که اجازه عبور اسپرم و رسیدن آن را به تخمک بدهد. اما نکته بسیار مهمی که این عوامل مهم است این است که  در آی‌وی‌اف ضروری است داشتن آمادگی روحی و صبر و حوصله برای طی کردن این روش است . چون موفقیت این روش بسیار طولانی است. دیده شده که زوج‌ها پس از شکست در یک مرحله از تکرار مجدد آن ناامید می شوند. اما این زوج با ادامه کار و با وجود ناموفق بودن در مرحله نخست در مراحل بعدی موفق شدند.

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 137 تاريخ : جمعه 24 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:20

    شناخت شخصیت خود

    انسانها از نظر شخصیتی به سه گروه تقسیم می شوند :

    • حالت من کودک (child ego stago)

    • حالت من والد (parent ego stage)
    • حالت من بالغ (ego stage adult )

    حالت اول :حالت من کودک :هنگامی که یه بچه به دنیا می آید نیازهایی دارد وهمچنین احساساسهایی که برای براورده کردن آنها رفتارهایی را بروز می دهد برای مثال وقتی خوابش می اید گریه می کند .ویا وقتی تمام نیزهای او براورده می شود می خندد.این حالت از شخصیت  فقط برای لذتها و واحساسات می باشد .این بخش تا بزرگسالی به نوعی  ادامه خواهد داشت .

    3 خصوصیت کلی (حالت من کودک )به این شرح می باشند:الف –در لذت بردن سیری ندارد.ب-آینده نگر نیست .ج-به هیچ عنوان از خواسته هایش نمی گذرد.

    این نوع شخصیت کاری را که می خواهد انجام می دهد بدون در نظر گرفتن عواقب آن واز خاصیت های این حالت من (کنجکاوی ،خلاقیت ،علاقه به فهمیدن ،)در این حالت فرد میلی به قبول کردن و رعایت قید وبندها و دین و قانون را ندارد..............

    حالت دوم :حالت من والد :هنگامیکه فرد در پنج سال اول زندگی از طرف پدر و مادر امر ونهی می شود و چیزهایی که به او آموخته می شود در ذهن او می ماند ودر بزرگسالی قسمتی از شخصیت فرد می شود .این قسمت از شخصیت دارای تعصب و خشکی که رفتارهای انظبا طی و قانون مدار را در نظر می گیرد.حالت والد به دو قسمت والد مستبد ووالد مهربان تقسیم می شود .

    حالت سوم :حات من بالغ این قسمت از شخصیت را می توان مغز شخصیت نام برد . این قسمت از شخصیت :تجزیه وتحلیل انجام میدهد.به آینده فکر می کند .میان احساسات و عقل در فرد تعادل ایجاد می کند .کارهای دو قسممت کودک ووالد را منظم می کند .

    *شخصیتی کامل است که این سه بخش به طور متعادل در آن وجود داشته باشد (کودک ،والد،بالغ)این را هم باید دانست که اگر حالت من کودک آزرده شود ویا از بین برود فرد دیگر از چیزی لذت نمی برد وبه افسردگی دچار می شود .نابود شدن یکی از این حالتها در انسان موجب اختلال می شود. (چگونه شخصیت خود را بشناسیم )

    شناخت شخصیت از روی چهره

    شناخت شخصیت افراد

    تغییرات چهره می تواند بیانگر احساسات طرف مقابلمان باشد از این رو بادر ک این مطلب می توان به شناختن شخصیت دیگران در یک نگاه پرداخت.

    صورت های مستطیلی : این افراد صبورهستند و کارهایشان را نیمه کاره رها نمی کنند و تا آخر انجامش می دهند معمولا با صبر وتحمل هستند .

    صورتهای مربعی :افراد با این نوع صورت سخت کوش هستند .داشتن استقلال را دوست دارند وبرای رسیدن به هدفشان از سخت کوشی بالایی برخوردارند

    صورتهای پهن:این افراد بسیار مهربان هستند جزو افراد درس خوان و روشنفکرانند.

    صورتهای گرد :شاد وپر انرزی هستند وبسار خنده رو

    پیشانی شناسی

    کسانی که پیشانی های بیرون زده دارند مبتکر هستند این افراد در کار وزندگی مبتکرانه عمل می کنند .

    افرادی که بالای ابرویشان استخوانی برامده دارند منظم و قاطع هستند

    پیشانی های صاف و بدون گره فکرهای منظم دارند .

    پیشانیهای چروک این افراد این افراد سریع پریشان می شوند وسریع هیجان زده و دارای احساسات زیاد هستند.

     

    شخصیت گروه خونی

    1. گروه خونی o:این افراد بیشتر گوشت خوارند ودستگاه هاضمه شان قوی می باشد .خود را به راحتی با محیط تطبیق می دهند .این گروه اولین افراد ی بوده اند که وارد کره ی زمین شدند .با انجام ورزشهای سنگین آرامش می گیرندعلت آن هم این است که اجداد آنان از راه شکار و کارهای سخت بدنی امرار معاش می کرده اند. هدفمند،پرحرف،سیاستمدار
    2. گروه خونی B :این گروه از دستگاه دفاعی قویی برخوردارند ودر مقابل استرسها به خوبی مقابله می کنند این افراد در فعالیتهای فیزیکی و مغزی تعادل ایجاد می کنند . نظرات دیگران را به راحتی در ک می کنند رک هستند،دارای پشتکار زیاد،غیر قابل پیش بینی،این افراد راز دار نیستند.
    3. گروه خونی A:این گروه خونی مقابل گروه خونی O می باشد .و این گروه در بعضی از حالات به گروه B شبیه هستند.افراد آرام ومنظم وتودار وخودخواه ومشکل پسند می باشند .
    4. گروه خونی AB:افرادی مهربان،خوش اخلاق ،آرام ،آنها مردم را زیاد نصیحت می کنند واز کمک به دیگران کم نمی گذارند.افرادی حسابگر و محافظه کار هستند.

    شناخت شخصیت از روی دست خط

    کسانی که هنگام نوشتن از صفحه خارج می شوند افرادی برون گرا ،پر جنب وجوش هستند .

    کسانی که موقع نوشتن هر دفعه به سمت راست می روند برعکس افراد بالا افرادی درون گرا هستند .

    کسانی که ازدو طرف کاغذ حاشیه قرار می دهند افراد ترسو ومحتاط هستند و خود را تنها حس می کنند .

    کسانی که خیلی حاشیه می گذارند و وسط کاغذ می نویسند افرادی بزرگ منش هستند مثل شاعرها

    افرادی که جایی از کاغذ را باقی نمی گذارند و در همه جای آن می نویسند خسیس هستند .

    کسانی که خیلی بزرگ  وزیبا می نویسند افرادی مهربان و با عواطف زیاد هستند .

    کسانی که درشت درشت وبا فاصله می نویسند تنبل هستند .

    افرادی که ریز و بهم چسبیده می نویسند حسابگر و صرفه جوی هستند .

    افرادی که خودکار را زیاد فشار می دهند افرادی با تنش های عصبی و تحت فشار هستند .

     

     

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 146 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

    دیروز خبری منتشر شد که چند دانشجوی پزشکی در تایلند برای قبولی در آزمون دانشگاه با بکار گیری فناوری های پیشرفته و تکنولوژی های پیچیده تلاش کردند تا سوالات را پاسخ دهند و پیروز مندانه از سالن امتحان بیرون بیایند اما مانند همه ناظران امتحانات جهان همتایان تایلندی نیز با چشمان تیز بین مچ دانشجویان خطا کار را گرفتند و این مسئله به یک رسوایی جهانی تبدیل شد و به دلیل کار سس و غیر حرفه ای این داشجویان کار برای اقراد دیگری که چنین طرح هایی داشتند در دیگر مناطق لو رفت. این داشنجویان با خرید عینک هایی که روی آن دوربین داشته و بستن ساعت های  هوشمند به کمک دوستانشان در خارج از سالن سوالات را به صورت تصویر روی دوربین برای دوستان نمایش می دادند و پاسخ را در ساعت هوشمند دریافت می کردند و این امر تا زمانی که دست ها رو نشده بود بخوبی پیش می رفت که متاسفانه یک ناظر زرنگ از این خلاف پردده برداشت و همه تلاش های خلاف کاران برای به پایان بردن ماموریت غیرممکن با فناوری های پیشرفته نقش برآب شد.

    عینک مجهز به دوربین مخفی که مورد استفاده دانشجویان خطا کار قرار گرفته بوده است. این مدارک برای محرمیت خطا کاران بکار گرفته شد و از این پس هرگونه وسایل مشابه در آزمون های دانشگاهی در این کشور ممنوع اعلام شد.در بسیاری از کشورها همراه داشتن این وسایل فناوری بالا ممنوع است.

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

    این زوج هندی نام فزندشان را آرمان گذاشته اند.دیجندرکائور و همسرش موهیندر سینگ جیل که در شهر حسار در جنوب هند زندگی می کنند با مشاهده یک آگهی تبلیغاتی به این درمان گاه مراجعه کردند و اکنون به آرزوی خود رسیده است.سن این خانم مشخص نیست جون هیچ گواهی تولدی ندارد اما می گوید چهار یا پنج سال ا زهمسرش جوان تر است که وی گواهی تولدش به سال 1937تعلق دارد.

    برای باروری در روش ای وی اف لازم است دست‌کم سه عامل وجود داشته باشد این سه عامل شامل: تخمک سالم، اسپرم سالم و رحم و لوله‌های رحمی سالم که اجازه عبور اسپرم و رسیدن آن را به تخمک بدهد. اما نکته بسیار مهمی که این عوامل مهم است این است که  در آی‌وی‌اف ضروری است داشتن آمادگی روحی و صبر و حوصله برای طی کردن این روش است . چون موفقیت این روش بسیار طولانی است. دیده شده که زوج‌ها پس از شکست در یک مرحله از تکرار مجدد آن ناامید می شوند. اما این زوج با ادامه کار و با وجود ناموفق بودن در مرحله نخست در مراحل بعدی موفق شدند.

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:20

    شناخت شخصیت خود

    انسانها از نظر شخصیتی به سه گروه تقسیم می شوند :

    • حالت من کودک (child ego stago)

    • حالت من والد (parent ego stage)
    • حالت من بالغ (ego stage adult )

    حالت اول :حالت من کودک :هنگامی که یه بچه به دنیا می آید نیازهایی دارد وهمچنین احساساسهایی که برای براورده کردن آنها رفتارهایی را بروز می دهد برای مثال وقتی خوابش می اید گریه می کند .ویا وقتی تمام نیزهای او براورده می شود می خندد.این حالت از شخصیت  فقط برای لذتها و واحساسات می باشد .این بخش تا بزرگسالی به نوعی  ادامه خواهد داشت .

    3 خصوصیت کلی (حالت من کودک )به این شرح می باشند:الف –در لذت بردن سیری ندارد.ب-آینده نگر نیست .ج-به هیچ عنوان از خواسته هایش نمی گذرد.

    این نوع شخصیت کاری را که می خواهد انجام می دهد بدون در نظر گرفتن عواقب آن واز خاصیت های این حالت من (کنجکاوی ،خلاقیت ،علاقه به فهمیدن ،)در این حالت فرد میلی به قبول کردن و رعایت قید وبندها و دین و قانون را ندارد..............

    حالت دوم :حالت من والد :هنگامیکه فرد در پنج سال اول زندگی از طرف پدر و مادر امر ونهی می شود و چیزهایی که به او آموخته می شود در ذهن او می ماند ودر بزرگسالی قسمتی از شخصیت فرد می شود .این قسمت از شخصیت دارای تعصب و خشکی که رفتارهای انظبا طی و قانون مدار را در نظر می گیرد.حالت والد به دو قسمت والد مستبد ووالد مهربان تقسیم می شود .

    حالت سوم :حات من بالغ این قسمت از شخصیت را می توان مغز شخصیت نام برد . این قسمت از شخصیت :تجزیه وتحلیل انجام میدهد.به آینده فکر می کند .میان احساسات و عقل در فرد تعادل ایجاد می کند .کارهای دو قسممت کودک ووالد را منظم می کند .

    *شخصیتی کامل است که این سه بخش به طور متعادل در آن وجود داشته باشد (کودک ،والد،بالغ)این را هم باید دانست که اگر حالت من کودک آزرده شود ویا از بین برود فرد دیگر از چیزی لذت نمی برد وبه افسردگی دچار می شود .نابود شدن یکی از این حالتها در انسان موجب اختلال می شود. (چگونه شخصیت خود را بشناسیم )

    شناخت شخصیت از روی چهره

    شناخت شخصیت افراد

    تغییرات چهره می تواند بیانگر احساسات طرف مقابلمان باشد از این رو بادر ک این مطلب می توان به شناختن شخصیت دیگران در یک نگاه پرداخت.

    صورت های مستطیلی : این افراد صبورهستند و کارهایشان را نیمه کاره رها نمی کنند و تا آخر انجامش می دهند معمولا با صبر وتحمل هستند .

    صورتهای مربعی :افراد با این نوع صورت سخت کوش هستند .داشتن استقلال را دوست دارند وبرای رسیدن به هدفشان از سخت کوشی بالایی برخوردارند

    صورتهای پهن:این افراد بسیار مهربان هستند جزو افراد درس خوان و روشنفکرانند.

    صورتهای گرد :شاد وپر انرزی هستند وبسار خنده رو

    پیشانی شناسی

    کسانی که پیشانی های بیرون زده دارند مبتکر هستند این افراد در کار وزندگی مبتکرانه عمل می کنند .

    افرادی که بالای ابرویشان استخوانی برامده دارند منظم و قاطع هستند

    پیشانی های صاف و بدون گره فکرهای منظم دارند .

    پیشانیهای چروک این افراد این افراد سریع پریشان می شوند وسریع هیجان زده و دارای احساسات زیاد هستند.

     

    شخصیت گروه خونی

    1. گروه خونی o:این افراد بیشتر گوشت خوارند ودستگاه هاضمه شان قوی می باشد .خود را به راحتی با محیط تطبیق می دهند .این گروه اولین افراد ی بوده اند که وارد کره ی زمین شدند .با انجام ورزشهای سنگین آرامش می گیرندعلت آن هم این است که اجداد آنان از راه شکار و کارهای سخت بدنی امرار معاش می کرده اند. هدفمند،پرحرف،سیاستمدار
    2. گروه خونی B :این گروه از دستگاه دفاعی قویی برخوردارند ودر مقابل استرسها به خوبی مقابله می کنند این افراد در فعالیتهای فیزیکی و مغزی تعادل ایجاد می کنند . نظرات دیگران را به راحتی در ک می کنند رک هستند،دارای پشتکار زیاد،غیر قابل پیش بینی،این افراد راز دار نیستند.
    3. گروه خونی A:این گروه خونی مقابل گروه خونی O می باشد .و این گروه در بعضی از حالات به گروه B شبیه هستند.افراد آرام ومنظم وتودار وخودخواه ومشکل پسند می باشند .
    4. گروه خونی AB:افرادی مهربان،خوش اخلاق ،آرام ،آنها مردم را زیاد نصیحت می کنند واز کمک به دیگران کم نمی گذارند.افرادی حسابگر و محافظه کار هستند.

    شناخت شخصیت از روی دست خط

    کسانی که هنگام نوشتن از صفحه خارج می شوند افرادی برون گرا ،پر جنب وجوش هستند .

    کسانی که موقع نوشتن هر دفعه به سمت راست می روند برعکس افراد بالا افرادی درون گرا هستند .

    کسانی که ازدو طرف کاغذ حاشیه قرار می دهند افراد ترسو ومحتاط هستند و خود را تنها حس می کنند .

    کسانی که خیلی حاشیه می گذارند و وسط کاغذ می نویسند افرادی بزرگ منش هستند مثل شاعرها

    افرادی که جایی از کاغذ را باقی نمی گذارند و در همه جای آن می نویسند خسیس هستند .

    کسانی که خیلی بزرگ  وزیبا می نویسند افرادی مهربان و با عواطف زیاد هستند .

    کسانی که درشت درشت وبا فاصله می نویسند تنبل هستند .

    افرادی که ریز و بهم چسبیده می نویسند حسابگر و صرفه جوی هستند .

    افرادی که خودکار را زیاد فشار می دهند افرادی با تنش های عصبی و تحت فشار هستند .

     

     

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:24

    بازیگری چیست

    دراین بین افراد كمی پیدا می‌شوند كه به خاطر علاقه به هنر و هنرمند شدن می‌خواهند بازیگری و كارگردانی و اجرای هنری سر صحنه را به صورت حرفه‌ای بیاموزند. در ادامه پاره‌ای شرایط و نحوه بازیگری، مصائب این حرفه و برخی نكات مفید درباره بازیگری را برایتان گردآوری كرده‌ایم.(چگونه بازیگر شویم)

     

    راه بازیگری

    - شروع كار در كلاس‌های آموزش تئاتر و كسب مهارت واقعی در زمینه بازیگری تئاتر و آشنایی با كارگردانان و برخی چهره‌های معروف و ایجاد رابطه با دست‌اندركاران معتبر می‌تواند راهی برای ورود به این حرفه باشد.

    - ثبت نام در كلاس‌های بازیگری (مثلا كلاس‌های بازیگری كه چهره‌های معروف سینما برگزار می‌كنند).

    - همچنین شركت در كنكور هنر و تحصیلات دانشگاهی مرتبط با رشته بازیگری و آشنایی با این هنر.(راه بازیگر شدن)

    مشکلات بازیگران ایرانی

     

    شرایط بازیگر شدن

    *استعداد كلید موفقیت برای بازیگری (بسیاری افراد دوره‌های طولانی دانشگاهی و غیره را در زمینه بازیگری می‌گذرانند ولی در نهایت پس از سال‌ها تلاش همچنان به عنوان یك نقش پایین در فیلم اجرا داشته‌اند. فقط به واسطه تحصیلات دانشگاهی و شركت در كلاس‌های بازیگری نمی‌توان انتظار داشت پس از چند سال فرد یك سوپراستار شود، زیرا قابلیت‌های فردی و استعداد ذاتی در این رشته نقش پررنگی در رشد و  پیشرفت فرد دارد).

    * یك بازیگر بایستی خستگی‌ناپذیر باشد و تحمل فیزیكی و روحی، روانی بالا داشته باشد. (در برخی نقش‌ها لازم است بازیگر چاق شود و یا لاغر شود و شرایط بدنی متناسب با نقش خود را پیدا كند)

    * یك بازیگر ساعات كاری نامنظم و طولانی خواهد داشت.

    * یك بازیگر تلاش و پشتكار فراوان دارد و هیچگاه از آموزش دیدن خسته نمی‌شود.

    * هوش و خلاقیت (جهت جان بخشیدن به نقش خود) عامل مهمی در موفقیت بازیگر است.

    * یك بازیگر شخصیت چالشی دارد.

    * روحیه بالای كار تیمی و همكاری در گروه از دیگر خصوصیات یك بازیگر است.

    * یك بازیگر انرژی و توان بدنی بالا دارد (گاهی اوقات ممكن است مدتی دور از خانواده برای ساخت فیلم در شرایط نامساعد زندگی كند).

    * سازگاری بالای بازیگر با افراد و شرایط مختلف بسیار مهم است.

    * روحیه انتقادپذیری بسیار بالا جهت پذیرش انتقادهای كارگردانان، منتقدان و... نیز برای بازیگری شرط است.

    * انضباط

    * و در آخر دوره‌های آموزش هنری یكی دیگر از مهم‌ترین شروط برای بازیگر شدن می‌باشد (زیرا یك بازیگر همواره بایستی در حال یادگیری كسب تجربه و مهارت در زمینه هنر بازیگری باشد، فراموش نكنیم بازیگری یك علم نیز هست و كسب علم نیاز به تحصیل و تجربه كافی دارد).

    و در آخر شناخت كافی بازسگر نسبت به مردم، فرهنگ و آداب و رسوم جامعه و شناخت كافی و تحقیق او درباره نقش خود باعث می‌شود تا او بتواند با آگاهی بیشتر تمام جوانب مشكلات و دغدغه‌ها را درك كرده و نقشی متفاوت و برجسته ایفا كند (مهارت و تسلط كافی وط منجر به ایفای نقشی طبیعی و تاثیرگذار بر روی مخاطب خواهد شد).(چگونه بازیگر شویم)

     

    چگونه تست بازیگری بدهیم

    درآمد بازیگران

    متاسفانه درآمد بازیگران در ایران شفافیت مالی ندارد و در آثار و تولیدات سینمایی اطلاعات مالی اعلام نمی‌شود، ولی یك اصل كلی این است كه بسته به تلاش و پشتكار بازیگران نمی‌توان انتظار داشت كه همگی دستمزدهای و یا هم‌سطح دریافت كنند، از آنجا كه بازیگران به عنوان ویترین سینمای ایران هستند همچنان نقش بازیگر خوب و جذاب پررنگ‌تر خواهد شد. از طرفی معیارهای تجربه، توانمندی بازیگر و محبوبیت، سختی و دشواری نقش، از مواردی است كه می‌تواند بر دستمزد بازیگر تاثیر بگذارد.

    درامد بازیگران ایرانی

     

    مشکلات بازیگران

    - امنیت شغلی پایین (بسیاری از هنرمندان در كنار بازیگری به حرفه دیگری مشغول هستند)

    - رقابت بالای بازیگران

    - وجود برخی روابط در بسیاری از انتخاب نقش‌ها (برخی افراد به واسطه مسائل مالی وارد این حوزه می‌شوند و یا با معرفی آشنایان و متكی بر رابطه پا به عرصه بازیگری می‌گذارند بدون اینكه هیچ دوره آموزشی هم دیده باشند، به قول یك هنرمند بازیگر كسی كه با پول وارد این حوزه شده باشد اصالت لازم برای بازیگری را ندارد و بقای خود را نمی‌تواند تضمین كند).

    در آخر ذكر اين نكته ضروري است كه يك بازيگر بايستي تلاش كند الگوي اجتماعي پسنديده و مناسبي از لحاظ رفتار و برخورد و منش براي جامعه باشد و هميشه و همه جا ارزش و منتزل خود را حفظ كرده از خود چهره‌اي خوب و ماندگار در ياد و خاطره مردم بر جاي گذارد.

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 134 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:24

    چگونه در تلگرام اندروید کانال بسازیم

     برای ساختن کانال وارد تلگرام شویددربالای  صفحه ی باز شده نوار آبی  رنگ که نام Telegramوسه خط موازی کنار آن حک شده رامشاهده کنید وارد آن شوید.صفحه ا ی  که در شکل زیر می بینید باز می شود . گزینه new channel را انتخاب کنید.

     

     

     

    پنجره ای دیگر باز می شود که در شکل زیر می بینید در اینجا نامی را برای کانال خود انتخاب کنید.با انتخاب دوربین می توانید برای کانال خود یک عکس از گالی انتخاب کرده وبه عنوان عکس پروفایلتان  قرار دهید . تیکی که در بالای نوار آبی رنگ است را بزنید تا ثبت شودو به مرحله ی بعد بروید.

     

     

    در این مرحله دو گزینه می بینید که از شما می پرسد کانا ل عمومی می خواهید یا خصوصی شما باید انتخاب کنید.اگر کانال عمومی می سازید همه افراد با جستجونام  می توانند آن را پیدا کرده ووارد ان شوند ولی در کانال خصوصی افراد اگر    لیک کانال را داشته باشندو برای انها فرستاده شود  می توانند وارد آن شوند .

     

    • در صورتی که یک کانال خصوصی ایجاد کنید برای شما یک لینک ساخته می شود تا برای افرادی که می خواهید وارد کانالتان شوند بفرستید.

    در آخر می توانید هر کسی را که می خواهید به کانالتان دعوت یا اضافه کنید.(چگونه در تلگرام کانال بسازیم)

     

     

    نحوه قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام

    شاید این سوال خیلی از شما باشد که چگونه لینک تلگرا م را در اینستاگرام بگذاریم این کار بسیارساده است که من در این نوشته برای شما توضیح می دهم..

    این امکان وجود ندارد که شما در پست هایتان لینک تلگرام را قرار دهید تنها راهی که این کار را می توان انجام داد این است که لینک را به عنوان آدرس وب وارد کنید. در حساب اینستاگرام شما به صورت لینک آبی نمایش داده می شود .این مراحل را انجام دهید وارداین گزینه EDIT YOUR PROFILE شوید.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    در کادر مشخص شده آدرس ولینک تلگرام خود را وارد کنید.( چگونه لینک تلگرام را در اینستاگرام بگذاریم )

     

     

     

     

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 137 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:24

    چگونه لایک بیشتری بگیریم


    برای اینکه پست هایتان لایک بیشتری بخورد باید  مواردی را لحاظ کنید که شامل گزینه های زیر می باشد .

    الف :برای خوردن  لایک بیشتر در سایتی که عضو هستید فعالانه عمل کنید در واقع باید حضورتان در آنجا زیاد باشد وکم کم باید در سایتهای همانند اسم ورسم برای خودتان دست وپا کنید وچند سالی جلوی مانیتور نشسته ودر وبلاگستان کار کرده باشید .این را باید بدانید که در اینترنت حق پیشکسوتان رعایت می شود وشما باید در آن قدیمی شوید .

    ب:اگر می خواهید لایک زیادی بخورید باید خودتان هم پست دیگران را لایک کنید مگر این ضرب المثل را نشنیده ای که می گوید( با هر دستی بدی از همون دست  پس می گیری ).

    ج:در مورد همه مسائل دنیا اظهار  نظر کنید در این رابطه هیچ کوتاهی نفرمایید .بدین گونه هم صاحب نظر به شمار می روید وهم فعال .

    د:از کلمات با مزه استفاده کنید وحس شوخ طبعی خود را بالا ببرید و به نمایش بگذارید یه صحنه بامزه و تیکه کلامهای با حال قدیمی خیلی کمک کننده است .

    م:در مورد موضوعات اجتماعی ،سیاسی،هنری،ادبی وبی ادبی نظر تند دهید.هر چه قدر افراطی باشید لایک خورتان هم بالا تر می رود . وقایع عجیب دنیا را باز گو کنید باید مقداری دو قطبی عمل کنید هم وقایع خشن وهم وقایع دل نازک را بیان کنید .

    ک:سرعت خود را بالا ببرید . کسانی که اولین تحلیل ها وبا مزه بازیها را انجام می دهند بیشترین لایک را می گیرند پس سریع عمل کنید .

    گ:صفحه هایی که گرافیک بالا دارند وتمیز هستند لایک بیشتری می خورند .از شعرو گرافی هم استفاده کنید که لایک خورش خیلی بالاست.

    لایک بگیر اینستاگرام

    در اینستاگرام شماعکسهای  مورد علاقه و لحظات دیدنی وجذابتان را به اشتراک می گذارید اگر کم لایک می شوید.مراحل زیر را انجام دهید .( افزایش لایک در اینستاگرام)

    هشتک در اینستاگرام

    1. از هشتک استفاده کنید :با هشتک می توانید تصویرهایتان را با یک کلمه ی کلیدی دسته بندی کنید.این امر به کاربران کمک میکند که شما را راحت تر پیدا کنند و لایک شما در اینستاگرام بالا برود.اگر از هشتک بیشتر استفاده کنید مقدار بازدید کنندگان تصویرهای شما بیشتر خواهد شد.
    2. برای هر تصویر هشتگهای زیادی قرار دهید تابازدهیتان بالا برود .مثلا اگر از گربه سیاهتان عکس می گذارید .از این هشتگ ها می توانید استفاده کنید ،#cat،#black
    3. از هشتک هایی که محبوبیت بیشتری دارند استفاده کنید مانند :#love،#coffee
    4. می توانید در اینترنت سرچ کنید وهشتک های معروف را پیدا کنید و از آن استفاده کنید این امر باعث می شود که عکس شما در میان تعداد زیادی عکس برود .

     

    عکسهای اینستاگرامی

    5-روی تصویرتان effect بگذارید .از معروفترین آن ها Early-birdآ X-poll هستند که باعث جذابیت عکستان می شوند .وانها را منحصر به فرد می کنند.

    6-در گوشیتان برنامه هایی از برنامه های زیر که عکسها را جذاب تر می کننداستفاده کنید . Camera، Pro HDR، Snap-seed و Pixlr-o-matic

    به دنبال عکسهایی باشید که از آن ها استقبال زیادی شده

    7-بهترین عکسها وبا کیفیت ترین عکسها را انتخاب کنید بعضی از افراد از هر چیزی عکس می گیرند ودر اینستا گرام می گذارند .اگر می خواهید شانس لایکتان بالا برود باید بهترین وزیباترین وجذاب ترین عکسها را انتخاب کنید.

    عکسهای با کیفیت بالا در اینستاگرام

    8-می توانید از تصاویر شخصی وخانوادگی استفاده کنید ولی یادتان باشد که با کیفیت ترین را برگزینید .

    9-از تصاویری که تا بحال کسی آن را ندیده است بگذارید .

    10- از حیوانات خانگیتان عکس بگذارید.

    عکس حیوانات خانگی در اینستاگرام

    11-اگر می خواهید از غذاهایتان عکس بگذارید عکسی را بگذارید که واقعا جالب و منحصر به فرد باشد.

     

    12-از برنامه فتوشاپ استفاده کرده وچند عکس را در یک کادر در کنار هم قرار دهید این کار باعث لایک خوری بیشتر می شود .

    اجتماعی بودن

    13-در گروه فعال باشید .تصویر دوستتان را لایک کرده وبرایش کامنت بگذارید .با این کار تعامل شما با دیگران بیشتر خواهد شد .باید به تصاویر کسانی که شما را follow کرده اند نگاه کنید .اگر واقعا دنبال لایک خوردن بیشتر هستید باید تصاویر افراد ناآشنا را هم لایک بزنید .

    14-سعی کنید پست هایتان را صبح زود ویا نیمه شب نگذارید آنها را بعد از شام قرار دهید که مردم در حال وبگردی هستند تا لایک بیشتری بخورد .پنجشنبه ها وجمعه ها پست نگذارید که هیچ لایکی نخواهد خورد.بعد از گذاشتن پست عکسهای دیگران را هم نگاه کنید ولایک بزنید و برایشان کامنت بگذارید .

     

    نکته ها :از هشتکها در کامنت استفاده نکنید .از هشتکهابه اندازه استفاده کرده و برای هر تصویر از هشتک مرتبط استفاده کنید.چند عکس را همزمان نفرستید وبین آنها فاصله یی معین کنید چون برای بیننده ها آزار دهنده می شود .از گذاشتن عکسهای سلفی زیاد خودداری کنید چون خود شیفته به نظر می آیید.بعضی از افراد از نظر سلیقه با شما همفکر هستند انها را follow کنید .

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02

    مراحل نوشتن پروپزال

    پروپوزال یعنی پیشنهاد ویا طرح پیشنهادی که خودیک کلمه انگلیسی است واگربخواهیم آن را بهترتعریف کنیم باید بگوییم که پروپوزال یک طرح پیشنهادی است که درمورد آن باید تحقیقاتی صورت بگیرد به مجموعه این تحقیقات واطلاعات ،پروپوزال میگویند .(چگونه پروپوزال بنویسیم)

    یکی ازچیزهایی که درمورد نوشتن پروپوزال باید دقت کرد این است که نباید پروپوزال طولانی باشد زیراباعث سررفتن حوصله خواننده میشود باید پروپوزال راخلاصه ومفید نوشت که معمولا بین 5 الی 8 صفحه مناسب است .حال می خواهیم بدانیم که پروپوزال رامعمولا چه کسانی می نویسند ؟بطورکلی باید گفت که پروپوزال را تنها کسانی می نویسند که ساختار تحصیلی آنها بصورت تحقیقاتی میباشد یعنی دانشجویان مقطع لیسانس نیاز به پروپوزال ندارند ولی کسانی که می خواهند برای دکترا درس بخوانند ویا می خواهند برای فوق لیسانس به صورت فقط تحقیقاتی بخوانند باید پروپوزال ارائه دهند . زمان ارائه پروپوزال هم برای این دسته از افراد موقع ثبت نام می باشد ودرپذیرش دانشجو نقش مهمی را ایفا می کند . در ضمن موضوع پروپوزال هم مهم است یعنی اینکه چه موضوعی را انتخاب کنیم که مورد توجه استاد راهنما (یعنی آن کسی که پروپوزال ما را می خواند ودرموردش نظرمی دهد ) قرار بگیرد که البته خود اساتید دانشگاه یک سری از موضوعات را مطرح می کنند ومی گویند روی این موضوعات می توانید تحقیق کنید و بدینوسیله شما متوجه می شوید که پروپوزال خودراروی چه موضوعی کار کنید همین طور شما اگر خود موضوعی مد نظرتان هست می توانید پس ازمشورت با اساتید دانشگاه ، آن راموضوع پروپوزال خود قرار دهید .بعضی اوقات هم شما مجبورید که پروفایل تمام اساتید را بررسی کنید وآگاه شوید که در چه زمینه هایی کار کرده اند واطلاعات بیشتری دارند و بدین ترتیب موضوع خود را انتخاب کنید وبنویسید .

    زبان نگارش پروپوزال هم از دیگرچیزهایی است که باید بدانید ،پروپوزال باید انگلیسی نوشته شود اما برای سهولت کار می توانید ابتدا فارسی بنویسید وسپس ترجمه کنید وفراموش نکنید که روی  برگه A4  تایپ کنید و فونتش هم باید      TIMES  and new Romans وسایز آن باید 12    باشد  .

    خوب تا اینجا شما فهمیدید که پروپوزال چیست ، چه کسانی باید آن رابنویسند ، وموضوعش را باید چه چیزی وچگونه انتخاب کنند ، ولی ازاین به بعد می خواهیم یاد بگیریم که چگونه پروپوزال کارشناسی ارشد بنویسیم ؟

    نوشتن پروپوزال پایان نامه :

    نحوه نوشتن پروپزال کارشناسی ارشد

    اصولا برای نوشتن هر پروپوزال باید مراحلی را طی کرد که دراینجا نکات آن رایاد آورمی شویم :

    اولین نکته انتخاب موضوع پروپوزال است که اهمیت آن را قبلا هم شرح دادیم باید زمینه موضوع چیزی باشد که مورد علاقه شما در آن رشته بخصوص باشد این زمینه موضوع را باید با جستجو کردن درسایت های مقالات علمی پیدا کنید یعنی با خواندن این مقالات احتمالا سوالهایی برای شما پیش خواهد آمد که همین سوالها، موضوع پایان نامه شما را تشکیل خواهد داد .نکته بعدی که خیلی هم مهم است نگارش پروپوزال است که جزء سخت ترین قسمتها می باشد وبرخی به خاطرجدی نگرفتن آن به مشکلات زیادی برخورد می کنند . درنکته سوم گاهی به طراحی پرسشنامه نیازمی باشد که این مرحله هم از اهمیت ویژه ای برخورداراست ودرصورتی که قصد طراحی پرسشنامه را داشته باشید باید حتما به متخصصین آمار مراجعه فرمایید تا پرسشنامه شما مورد سنجش و ارزیابی قرار بگیرد.

    انجام کارعملی یا آماری ،نکته چهارم ما است .

    نکته پنجم هم جمع آوری اطلاعات ونگارش پیشینه تحقیق ادبیات موضوع می باشد البته آنچه که دراین مرحله مهم است معتبربودن منابع علمی است .

    مرحله آخرهم نتیجه گیری و ویرایش نگارش می با شد که این مرحله نیز از اهمیت خاصی برخوردارمی باشد .

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 154 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02

    چگونه شخصیت كاریزماتیك داشته باشیم

    این شخصیت كاراكتری است كه به واسطه برخورداری از برخی خصوصیات همواره الگوی سایرین می‌باشد و تاثیرگذار در رفتار و منش وی خط مشی دیگران محسوب خواهد شد. این گونه افراد در جامعه به وفور یافت نمی‌شود اما همین تعداد اندك با قدرت تاثیرگذاری خود می‌توانند جمعیتی را تحت تاثیر قرار داده و به سمت و به سوی ایده خود بكشانند، به علاوه یك شخصیت كاریزماتیك با رهبری و یا مدیریت فوق‌العاده خود باعث می شود دیگران و یا پیروانش ایده‌هایش را بپذیرند و مشتاقانه در جهت رسیدن به اهداف با او همكاری كنند.

    در ادامه تعریف مختصری از واژه كاریزماتیك خواهیم داشت و به اهمیت بررسی این موضوع می‌پردازیم:

    ویژگی افراد كاریزماتیك

     

    كاریزماتیك چیست؟

    كاریزماتیك (charismatic) یا (رهبری كاریزماتیك) در اصلاح سیاست به حكومت مبتنی بر فرمانبرداری و استثنایی از یك فرد به خاطر تقدس دینی و الگو بودن وی می‌باشد.

    كاریزما در اصطلاح به خصوصیت كسی گفته می‌شود كه به شخصیه و یا به عقیده دیگران دارای رهبری فوق‌العاده است.

    این اصطلاح در علوم سیاسی و جامعه‌شناسی كاربرد دارد تا بتواند مجموعه‌ای از رهبرانی كه با استفاده از نیروی شخصی خود می‌توانند تاثیراتی عمیق و استثنایی در پیروان خود داشته باشند را توصیف كند.

    با توجه به اینكه كاریزما (جذبه) همیشه یك موضوع جذاب بوده است، اكثر مردم مشتاق آموختنش هستند و دوست دارند سبك زندگی‌شان الگوی سایرین باشد. حتی دسته‌ای رویای كاریزماتیك بودن را هم در سر می‌پرورانند تا بتوانند روزی دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهند و به اهداف و ایده‌های درونی خویش دست یابند. این خصوصیت اخلاقی چه در یك شغل و چه در یك پروژه و پیشبرد اهداف یك كارخانه و حتی در رهبری و اداره اجتماع نقش بسیار چشمگیری داشته و خواه‌ناخواه این كاریزما است كه می‌تواند افراد و جامعه را به پیش ببرد و مساله‌ای حیاتی برای آینده یك اجتماع محسوب می‌شود.

    رفتار كاریزما

     

    خوشبختانه امروز «كاریزما» توسط محققان روان‌شناسان و جامعه‌شناسان بسیاری مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته و از جنبه‌های علمی گوناگونی به آن پرداخته شده است، به طوری كه به صورت یك سری خصوصیات و فرایندهاهی رفتاری كه فرد از خود بروز می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد و در نهایت به صورت غریزی در او نهادینه می‌شود درآمده است. پس می‌توان گفت برای كاریزماتیك بودن نیازی نیست فرد ذاتا یك سری خصوصیات را از بدو تولد با خود داشته باشد بلكه این مهارت و خصوصیت میل بسیاری از رفتارها و مهارت‌هیا اجتماعی می‌تواند به فرد آموزش داده شود و معمولا بسیاری از افرادی كه رفتارهای جدیدی را می‌آموزند و سپس اثر مثبت آن را در روابط اجتماعی و شغلی خود می‌بینند نمی‌دانند كه كاریزما را تجربه كرده‌اند!

    با نگاهی به گذشته افراد مشهور در جوامع مختلف می‌توانیم دریابیم آنها همیشه به این خوبی الگو نبوده‌اند و چنین جایگاهی هرگز از ابتدا در جامعه نداشته‌اند (مثلا از ابتدا یك مدیر فوق‌العاده نبوده‌اند) بلكه در طول سال‌ها این خصوصیت را در خود پرورش داده و بیدار كرده‌اند و از بهبود پیشرفت خود در جایگاه خود بهره برده‌اند. و حال اكنون مردم به چشم یك انسان موفق و فوق‌العاده كه قدرت زیادی دارد به او نگاه می‌كنند.

    رفتار كاریزما

    و اما چگونه می‌توان رفتار كاریزماتیك را بروز داد؟ كاریزما یك ویژگی دست‌نیافتنی نیست ولی نیاز به تلاش فردی دارد. تلاشی كه سخت و گاها ممكن است طولانی باشد. و در این راه نباید خسته شد و همواره در پی بهبود رفتار خود از جنس اقتدار و اشتیاق بود تا همواره دیگران از وجودتان لذت برده و حس دوستی نسبت به شما داشته و از طرفی اقتدار شما موجب شود اطرافیانتان شما را الگوی خویش قرار دهند. و اما چگونه از وجودتان لذت ببرند و تحت تاثیر شما باشند؟ در این زمینه عامل مهمی به نام «حضور پررنگ فردی» وجود دارد كه می‌گوید حضور اجرایی یك فرد ویا حضور مدیریتی او مهم‌ترین زیربنای كاریزمای شخصیت او خواهد بود و این حضور و ارتباط با اطرافیان فرصتی است تا این دانش را در خود پرورش دهد و به شناخت بشری از كاریزمای خود برسد و با هر بار ملاقات اثربخشی و جذابیت خود را بهبود بخشد. (فرد برای كاریزماتیك بودن بایستی همواره از ارتباطات اجتماعی با دیگران لذت ببرد و از هر ارتباطی كسب تجربه كند چون همین رفتارها و گویش‌ها كلید موفقیت وی در آینده خواهد بود).

    در ادامه به برخی خصوصیات مهم كه یك فرد برای كاریزماتیك بودن نیاز دارد اشاره خواهیم كرد:

    چگونه كاریزماتیك شویم

    ۱- آراستی ظاهر و پوشش: همیشه مرتب باشدی و لباس پاكیزه بپوشید، هماهنگی و آراستگی ظاهر به همراه جملات مثبت و تاثیرگذار، اعمال درست و منش اجتماعی پسندیده باعث جذابیت خواهد شد.

    ۲- سكوت: سعی نكنید با صحبت كردن زیاد و شلوغ كردن و هیجان كاذب افراد را به خود جذب كنید، با سكوت خود نشان دهید شنونده‌ای خوب برای اطرافیانتان هستید و علاوه بر این فراموش نكنید سكوت تاثیر ذهنی خوبی در افراد دارد و خود باعث جذابی است و انسان را عاقل‌تر نشان خواهده داد (البته سكوت زیاد نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس است)، خلاصه اینكه به قول بزرگان «بیشتر از آنكه سخن بگویید، گوش فرا دهید».

    ۳- هنگام گوش دادن و ارتباط با دیگران خود را مشغول چیزی نكنید. (حتی اگر دیدگاه‌شان را قبول ندارید و هنگام گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل به چشمانش نیز نگاه كنید).

    ۴- در پاسخ به فرد مقابل با ملایمت صحیت كنید و از صدای بلند و خشن و یا عصبی شدن بپرهیزید زیرا باعث قطع اعتماد طرف مقابلتان می‌شود.

    ۵- همواره خنده‌رو باشید ولی زیاد شوخی نكنید زیرا شوخی و مزاح باعث می‌شود گاهی بی‌احترامی ایجاد شود. تبسم بر لب داشته باشید تا جذابیت‌تان بیشتر شده و از شوخی و كلام سبك پرهیز كنید.

    ۶- از خود راضی نباشید خود را به دروغ مهم جلوه ندهید از بیان حرف‌های دروغ و گنده‌گویی در مورد خود بپرهیزید، آنچه هستید را قبول كنید و سعی نكنید با تعریف از خود و بزرگ كردن خود در دل مردم جایی باز كنید.

    ۷- قبل از صحبت كردن مكث كوتاهی داشته باشید. این فاصله باعث می‌شود با عجله صحبت نكنید و جوابی گزیده و متین به مخاطب دهید و هیچ وقت از پاسخ‌تان پشیمان نشوید. پس حتما قبل از پاسخ دادن و یا موضوعی مطرح كرن با خود فكر كنید.

    ۸- در امور دیگران تا وقتی كه خودشان موضوعی را مطرح نكرده‌اند به قصد صمیمی شدن دخالت نكنید (دخالت باعث دوری شما از آنها خواهد شد و ممكن است باعث بی‌احترامی به شما شود، زیرا همواره افراد از مصاحبت با شخص فضول اجتناب می‌كنند).

    ۹- به افراد همواره احترام بگذارید تا احترام ببینید (مردم را مهم بدانید)

    ۱۰- نقاط مثبت را در مردم ببینید به رویشان بیاورد و بر نقاط ضعفشان تمركز نكنید.

    ۱۱- اگر كسی نقطه ضعف شما را بازگو كرد آن را بپذیرید و با ناراحتی به دنبال جواب نباشید بلكه پذیرای ان باشید.

    ۱۲- در انتخاب كلماتی كه به كار می‌برید دقت كنید تا همواره مودبانه و محترمانه پاسخ دهید.

    ۱۳- همواره از ارتباط با دیگران بیشتر به فكر طرف مقابلتان باشید (ببینید چه كمكی می‌توانید به او كنید نه اینكه چه چیزی دستگیرش شما خواهد شد).

    ۱۴- مراقب امیال خود باشید: افراد كاریزماتیك همواره تسلط بیشتری بر غرایز و امیال خود دارند و به اصطلاح جذابیت معنوی دارند. جذابی معنوی را در خود پرورش دهید تا تاثیر روانی مثبتی بر مردم داشته باشید.

    ۱۵- ثبات: ثبات در عقیده و باور شما بسیار مهم و باارزش خواهد بود، سعی كنید همیشه ثابت قدم و با اراده باشید، از این شاخه به آن شاخه پریدن و عقاید متزلزل و سست پایه اعتماد مردم را به شما از بین خواهد برد، همچنین عقاید خود را به روشنی بیان كنید تا بتوانید با اعتماد به نفس بر روی دیگران تاثیر بگذارید.

    ۱۶- از علم و فن‌آوری عقب نمانید! سعی كنید در كنار خصوصیات گفته شده از به روز ماندن غافل نشوید، برای بسیاری از مردم مهم است كه شما از تازه‌ترین فن‌اوری مطلع باشید پس آگاهی‌های خود را همواره افزایش دهید زیرا این خصوصیت امروزه نقش پررنگ‌تری در ایجاد شخصیت كاریزماتیك نسبت به قبل پیدا كرده است.

     

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:02


     ذهن خوانی

    چگونه ذهن خوانی کنیم

    اعتقاد محققان بر این است که یکی از راههای خواندن ذهن دیگران از طریق واکنش های چشمی است که فرد مورد نظر از خود نشان می دهد .این واکنشهای فیزیکی چشم در اثر تکان دادن ناخوداگاه قسمتی از بدن در هنگام صحبت کردن بوجود می آید که این حرکات از تفکرات و احساسات درونی بدن فرد نشات می گیرد که البته در مورد موضوعات مختلف این واکنش ها نیز متفاوت است به طور مثال اگر اتفاقی در گذشته را می خواهید به یاد آورید از حافظه خود کمک می گیرید وآن را مرور می کنید در مورد اینکه مثلا در آینده می خواهید چکاره شوید تصاویری را در ذهن خود می سازید . در تمامی حالات چشم های شما هم به لحاظ فیزیکی تغییر می کند با خواندن مطالب زیر شما تغییرات فیزیکی چشم در حالات مختلف آشنا می شوید  وللی قبل از آشنایی با این واکنش ها ی چشمی فهمیدن دو مطلب ضروری است اول اینکه واکنش ها برای افراد راست دست می باشد وبرای افراد چپ دست باید برعکس در نظر گرفت دوم اینکه منظور از چپ یا راست نقطه نظر ما نسبت به فرد روبرو می باشد .(ذهن خوانی با یک نگاه)

    انواع واکنش های چشمی که با آن می توانید ذهن خوانی کنید:

    اول –بالا-سمت راست :نشانگر تفکرو تجسس  برای حادثه وتصویری از گذشته می باشد .

    دوم –بالا –سمت چپ :نشان دهنده حادثه و اتفاقی در حال وقوع می باشد که قبلا تجربه آن را نداشته است و رویداد ی جدید است .

    سوم –پایین –سمت راست :حرف زدن شخص با خودش .

    چهارم – نمایان گر تفکر در مورد حواس بویایی ،چشایی ویا لامسه می باشد .

    پنجم –مستقیم سمت راست :مربوط به اصوات است و نشانگر کلمه و یا رویدادی صوتی که در گذشته شنیده ویا اتفاق افتاده است می باشد .

    ششم – مستقیم سمت چپ :بر عکس بالایی در حال پردازش به کلمه یا رویدادی که تاکنون شنیده و رخ داده نشده است می باشد . وآخرین واکنش چند حرکتی و یا بی حرکتی چشم می باشد که این حالت چشم به این معنی است که فرد مورد نظر در حال بررسی تصویری و شبیه سازی می باشد . البته فراموش نکنید که ممکن است مطلب فوق در افراد مختلف متفاوت باشد و تبصره هایی نیز وجود داشته باشد .(چگونه ذهن دیگران را بخوانیم؟)

    چگونه ذهن دیگران را تسخیر کنیم

    دیدن ،شنیدن ،وگفتن 3 ابزاری هستند که برای برقراری ارتباط با دیگران از اهمیت ویژه ای برخوردارند . بعد از خواندن نکته های زیر برقراری ارتباط برای شما آسان تر خواهد شد پس لطفا بخوانید .

    نکته اول :اگر دوست دارید خود شاد و خندان باشید باید با دیگران هم با لبخند رفتار کنی این جمله یعنی اینکه احساسات و عواطف درونی خود را به نحوی مدیریت کنید .چون اگر عکس این رفتار را داشته باشید این احساسات قبل از هر کسی خود شما را ناراحت خواهد کرد .اکثریت مردم قبل از اینکه منطقی باشند احساساتی هستند پس برای اینکه سریع تر با کسی ار تباط بر قرار کنیم بهتر است که از منطق کمی فاصله گرفته و احساسات خود را نمایش بگذارید .

    نکته سوم :از سه چیز انتقاد ،محکوم کردن و گفتن عیب دیگران بپرهیزید چون اکثر کودورت ها این سه مورد است .با وجود اینکه ممکن است یک جذابیت کاذب در ذهن شما بوجود بیاورید ولی در آخر این سه مورد روابط شما را محدود خواهند کرد . اما یکی از مهمترین راهها برای نفوذ به درون هر انسانی این است که با او در مورد مسائلی که خوشایند اوست و از اهمیت بیشتری برخوردار است صحبت کنید و غیر از این بهتراست   بیشتر شنونده باشید تا گوینده و اگر باز هم دوست داشتید صحبت کنید سعی کنید حداقل از خود و زندگی تان برایش صحبت نکنید و بیشتر در مورد مسائلی مانند :کودکان و ایده ها و حرفه و شغل و ... محاوره کنید .

    از نکته های مهم دیگر این است که سعی کنید مردم را دوست داشته باشید چون در این صورت خیلی سریع رابطه مثبت با دیگرانت پیدا خواهید کرد تا اینکه تلاش در علاقمند کردن مردم نسبت به خود باشید .نکته دیگر این است که به تعریف وتمجید ویا تکذیب مردم زیاد اهمیت ندهید و خود را تحت کنترل و قضاوت مردم قرار ندهید چون این زاییده فکر شما است که خیال می کنید مردم در حال ارزیابی عملکرد های شما هستند در حالی که مردم خود  گرفتار زندگیشان هستند وبه کارهای شما اهمیت نمی دهند هر چند این حالت کمی مایوس کننده است ولی باعث آرامش خیال شما خواهد شد .

    مه رضا...
    ما را در سایت مه رضا دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mahreza بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:57